Una setmana Erasmus a Suècia

Josep Maria Ortiz Arilla

Linnaeus_021

La setmana passada vaig fer una estada a la Linneaus University, Suècia, amb un ajut Erasmus de la UB. Vaig fer el curs anomenat International Staff Training Week que apareix en el següent enllaç

També em vaig entrevistar amb Cecilia Hartwich, que és la coordinadora de relacions internacionals de la Facultat d’Arts i Humanitats, que em va fer saber que estarien interessats en realitzar alguna col·laboració de recerca o intercanvi d’estudiants de postgrau o doctorat amb la nostra universitat i especialment amb el nostre grup.

Aquesta universitat es va fundar l’any 2010, provinent de la fusió de les antigues universitats de Växjö i Kalmar, a la regió de Småland, sud de Suècia, i tenen interès a ampliar els seus contactes internacionals.  Pel que vaig poder comprovar in situ tenen una manera de treballar molt innovadora en la seva relació amb els estudiants així com amb l’entorn social i empresarial. Per exemple, signen un contracte amb els estudiants de doctorat als quals consideren empleats de la universitat durant el temps d’elaboració de la seva tesi.

Aquesta mena d’experiències són molt bones i caldria estudiar la manera d’implantar-les a Catalunya.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.